Els tramvies de Barcelona 1872 - 2006

Des de la seva creació, l'any 1872, el tramvia va fer que Barcelona es desenvolupés seguint un ordre basat en el transport públic de superfície. L'alcalde fatxa Porcioles, el pitjor alcalde que ha patit Barcelona, va ser el responsable del desmantellament de la xarxa de tramvies per a que el cotxe pogués conquerir la ciutat, a més els tramvies van ser suplantats per autobusos de Pegaso, fàbrica de la que Porcioles n'era un dels propietaris.
Avuí el tramvia cada cop compta a més partidaris que reconeixen que el desmantellament de la xarxa sencera va ser un error. Avuí l'alcalde Clos, possiblement el pitjor alcalde de Barcelona des de Porcioles, cada cop està més sol (juntament amb un PSC sense projecte i que només pensa en alimentar a la TMB) en la negativa de que el tramvia passi per la Diagonal i fins a la Plaça de Catalunya.
Disfruteu de la informació cortesia de Tramvia.ORG i no us perdeu la creació de Flash amb la cronografia de tota la historia dels tramvies.
1 Comments:
En gran part, dius la veritat; pero en JoseMaria Porcioles, no ere propietari de Enasa-Pegaso; tant sols s'especula que als 60's, Pegaso repartia maletins amb bitllets als directius de l'Ajuntament.
Aclariment, el mapa de la xarxa es de 1925, amb descriptiva de linies de tram, bus i metro.
Si el vo algu (alta resoluc), puc enviar-lo: nexopere@terra.es
PERE E. CAROL
Publicar un comentario
<< Home